Vertrouwenscontactpersoon (VCP)

HV Aeolus wil een handbalverening zijn waar iedereen zich veilig en welkom voelt. Toch kan het gebeuren dat iemand dat anders ervaart. Dit is ongewenst gedrag en dat willen we stoppen.

Als ongewenst gedrag voorkomt, willen wij dat als club graag weten en jou daarbij ondersteunen.

Er zijn diverse vorme van ongewenst gedrag zoals pesten, discirminatie (seksueel) initmidatie, bedreiging, gewelddadig gedrag.  Maar personen kunnen ook andere problemen ervaren waardoor je niet kunt zijn wie je bent, of je kunt je buitengesloten voelen.

Je kunt met deze punten te maken krijgen maar het kan ook bij een ander gebeuren. Ook dan (als coach, trainer, begeleider, medespeler of ouder) nodigt HV Aoelus jou uit om contact te leggen met een vertrouwenscontactpersoon (VCP).

Bij een vermoeden van seksuele intimidatie zijn coaches, trainers en begeleiders zelfs verplicht om te doen.

Wat doet de VCP. Hij zal naar jouw verhaal luisteren en samen met jou kijken wat verdere stappen kunnen zijn. Soms is iets op te lossen binnen de vereniging, maar soms is het verstandig om er andere deskundigen bij te betrkken. Dit zal in overleg met de melder gebeuren. De VCP is onafhankelijk.

Onze vertrouwenspersoon van de vereninging is Jan Bult en is te bereieken via 06-25522072.

Mocht je verder vragen heben over dit onderwerp of wil je je verhaal kwijt maar wil je dat met iemand bespreken

die (indien gewenst) anonimiteit garandeert, neem dan contact op met hem, hij is er voor jou!

NHV vertrouwenscontactpersoon

Henne van Es

Ilona Kwint

Luc Pietersen